Albüm

Aubergine / Patlıcan

Önder Focan - Aubergine / Patlıcan

Kayıt Tipi Albüm
Kayıt Formatı Plak, Dijital Platform
Albüm Yılı 2022
Yapım Şirketi Bağımsız
Yayın Tarihi 20.05.2022
Parça Listesi
  1. Karnıyarık (7:04)
  2. Patlıcan Beğendi (7:17)
  3. Melanzane Alla Parmagiana (6:34)
  4. Musakka (6:13)
  5. Patlıcanlı Kebap (7:46)
  6. Soslu Patlıcan Kızartması (7:28)
Kayıt Süresi 42:22
Müzisyenler
Yapımcı Önder Focan, Zuhal Focan
Besteci Önder Focan
Düzenleyen Önder Focan
Kayıt Yeri Hayyam Stüdyoları, İstanbul, Türkiye
Kayıt Tarihi 25.10.2021-26.10.2021
Kaydeden Sinan Sakızlı
Kayıt Asistanı Ceylan Akçar
Mix Yeri Hayyam Stüdyoları, İstanbul, Türkiye
Mixing Sinan Sakızlı
Mastering Yeri Hayyam Stüdyoları, İstanbul, Türkiye
Mastering Sinan Sakızlı
Fotoğraflayan Özgür Bakır, Eser Ispartalı
Kapak Tasarımı Berk Özler
Notlar

Önder Focan: Müzik yaşamdır. Müzik ile anlatılmak istenen büyük aşklar, acılar veya mutluluklar olabildiği gibi aslında günlük yaşamımızda en çok yer tutan küçük mutluluklar, hazlar veya sıradan diye adlandırılan anları olabilir.

Caz müziğinin geleneksel repertuar kaynağı olan caz standartları esas olarak eski popüler müzik parçaları oldukları için çoğunlukla aşk temalıdır. Ancak swing döneminden itibaren caz enstrümantalistlerinin yazdığı caz orijinalleri denen parçalarda ise gündelik yaşam temalarına oldukça çok yer verilir. Duke Ellington'un "Take The A Train", Benny Goodman'ın "Stomping at the Savoy", Charlie Parker'ın "Confirmation", "Ornithology", "Anthropology", Sonny Rollins'in "Tenor Madness", Dexter Gordon'un "Cheesecake", Thelonious Monk'un "Evidence", "Straight No Chaser", Miles Davis'in "Freddie Freeloader" gündelik sıradan yaşamdan etkilenilerek yazılmış caz orijinallerinin birkaç örneğidir.

Bu albüme adını veren Aubergine (Patlıcan) tek başına lezzetli bir sebze değildir, ama başka katkılarla olağanüstü bir lezzet oluşturur. Katkılanan diğer malzemelere bir gövde, bir hacim katar. Müzikte, özellikle cazda kontrabas veya bas gitar benzer özellikler gösterir. Bas tek başına dinleyiciye çok etkileyici gelmeyebilir ama bir grup içinde yokluğu düşünülemez. Müzikte tat, bası temel alan katmanların birlikte yarattığı tını dokularıyla oluşur. Bas müziğe gövde ve hacim verir. Özellikle caz müziğinde bası çeker alırsak çok özel durumlar dışında müzik tüm keyfini yitirir. Bu saptamayı değerli müzisyen ve chef olan dostum Eren Noyan ile bir sohbetimiz sırasında yaptığımızı da yeri gelmişken belirtmeliyim.

Bu analizden yola çıkarak patlıcan ve patlıcan yemeklerini ana tema alan parçalar yazmaya başladım. İlk yazdığım parça olan Karnıyarık bir bas introsu ile başlamaktadır. Bu parça aynı zamanda albümün ilk parçası olduğu için albüm doğal olarak kontrabas ile açılmaktadır. Diğer parçaları da pandeminin ilk kapanma dönemlerinde, insanların Instagram'da yaptıkları yemeklerin fotoğraflarını paylaştıkları zamanlarda yazdım.

Günümüzde gastronomi yaşamımızda eskiye oranla daha fazla önemli oldu, artık tat yaratmak ve sunum bir sanat. Yazdığım parçalarda bu tatlarla ilişki kurarak, bu yemeklerin geldiği coğrafyalardaki yerel müziklere de dokunuşlar yapmaya gayret ettim.

Kayıtlarda son dönemde birlikte çaldığım Trio'mun değerli müzisyenleri basçı Enver Muhamedi, davulcu Burak Cihangirli'ye ilaveten olağanüstü müzisyenler; trompet ve flügel hornda Şenova Ülker, tenor saksofonda Anıl Şallıel, trombonda Burak Dursun, piyano ve tuşlularda Uraz Kıvaner de yer aldılar.

Öncelikle bu parçaların yazılmasındaki ana fikrin oluşmasında harika sohbeti ve dostluğuyla katkısı olan Eren Noyan'a, son yıllarda birlikte sağlam bir trio olarak birçok performans, albüm kaydı çaldığımız değerli müzisyenler Enver Muhamedi ve Burak Cihangirli'ye, ilk albümlerimden beri değerli katkısını esirgemeyen kadim dostum olağanüstü müzisyen Şenova Ülker'e, harika caz müzisyenleri olmalarının yanı sıra yerel tınılara hakimiyetleri ile de albüme değerli katkılar sağlayan Anıl Şallıel ve Burak Dursun'a, enerjisi ve her türlü pozitif katkısıyla harika piyanist Uraz Kıvaner'e, beste, düzenleme ve kayıt sırasındaki katkıları için Ali Focan'a, kayıt, miks ve masteringleri yapan ses mühendisi Sinan Sakızlı, asistan mühendis Ceylan Akçar ve İstanbul Hayyam Stüdyoları'na, kapak fotoğrafını çeken Özgür Bakır ve Eser Ispartalı'ya, kapak tasarımını yapan Berk Özler'e, buzukisini bana süresiz ödünç veren değerli müzisyen Altuğ Öncü'ye, sadece bu projede değil, hayat boyu desteği için eşim Zuhal Focan'a çok teşekkür ederim.

Web sitesi
Bazı Dijital Müzik Platformlarında Albüm