|
2021 |
Ali Can Arda |
Caz performanslarında akış teorisi ile farklı bir grup dinamiği ve performans tercihleri geliştirmek için kullanılabilecek analitik araçlar (2021) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2024 |
Berke Özgümüş |
Müzik teknolojilerinin caz davul tınısı üzerindeki etkisinin tarihsel gelişimi (2024) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Doç. Dr. Cemal Barkın Engin |
Türkçe |
|
2019 |
Bilge Günaydın |
Caz orkestraları için yazılan müziklerde dönüşen doku, yapı ve tını ideali: Tarihsel süreç içinde şekillenen kompozisyon anlayışı (2019) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2020 |
Dilek Yılmaz |
Musica Totale kavramı ve türler arası geçirgenliğin Giorgio Gaslini yapıtındaki izdüşümleri (2020) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2019 |
Ekin Bilgin |
21. yüzyıl başında dönüşen caz pratikleri çerçevesinde kontrbas icrasında benimsenen yaklaşımlar: Topluluk içinde kontrbasa yüklenen işlevselliği eşlikçilik-solistlik dikotomisinde genişleten temel öğeler ve yeni icra dinamikleri (2019) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2019 |
Esra Kayıkçı |
Scordatura kavramı üzerinden basçılık nosyonuna yeni bir yaklaşım önerisi: Standart düzeneğin ergonomik sınırlandırmalarına karşı farklı akort düzeneklerinin olanaklarının araştırılması (2019) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2017 |
Eylem Kaplan |
Caz doğaçlamasında melodi sazlarının zamansal ve dokusal kurgu ve davranış modellerinden hareketle vokal doğaçlama olanaklarının genişletilmesi. Geleneksel uygulamalar ve yeni yöntemler (2017) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2018 |
Eylül Biçer |
Çalgı grupları arasında projeksiyon: Kompozisyonal malzemenin geniş çalgı topluluklarından gitar trio'ya aktarımı (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2023 |
Gizem Nur Dal Özdemir |
Ses maskesi kavramı ve deneysel müziğin performatif boyutundaki yeri (2023) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2023 |
Gülce Altunel |
'Ciddi boş zaman' kavramı ve Türkiye'de caz müzik üretim, yeniden üretim ve tüketim pratiklerindeki izdüşümleri (2023) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2018 |
Hakan Kamalı |
Cazda statik form anlayışına karşı geliştirilen kompozisyon stratejileri: 20. yy'ın ikinci yarısında dönüşen müzik algısı ve açık yapıt kavramı çerçevesindeki yenilikçi üretimler (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2018 |
İsmet Aydın |
Türkiye'deki caz müziği pratiklerinde folklorik öğeler: Geleneksel Anadolu müzik kültürlerinden devşirilenlerden konvansiyonel stratejiler ekseninde icat edilenlere yerellikler ve temsiliyetler (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Doç. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2019 |
Levent Erim |
Bill Evans Trio'da (1959-61) görev dağılımı, etkileşim ve eşlik anlayışı (2019) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2020 |
Metin Süner |
Caz kompozisyonu ve doğaçlamasına matematiksel bir yaklaşım: Müzikal materyal üretme stratejisi olarak ezgisel ve ritmik öğelerin formülize edilmesi (2020) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2018 |
Mustafa Alp |
Caz müziğinin temel bileşenlerinin yaygın ve örgün eğitim kurumlarında uygulanmasına yönelik stratejik yaklaşımlar: Etkinlik örnekleri üzerinden bir analiz ve değerlendirme denemesi (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2018 |
Nedim Ulusoy |
Caz doğaçlamalarında, dikey - yatay materyaller arasındaki ilişkilere örnek olarak akorlar arası geçişlerde kullanılan parti hareketleri: 1990 sonrası kuşaklara mensup tenor saksofoncuların parti hareketleri kullanımları örneğinde karşılaştırmalı bir inceleme ve analitik çerçevede bir formülasyon denemesi (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2017 |
Oğan Şadan |
Senkopasyonun rolü, dönüşümleri ve varyantları: Senkopasyon algısının pedagojisi ve başta caz alanı olmak üzere çeşitli uygulamalarda senkop kullanımı (2017) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2022 |
Özge Saydam |
Caz müziğinin hedonist izdüşümleri: Türkiye sahnesinde cazın hazcı yaklaşımlar eksenindeki alımlanma ve tanımlanma pratikleri. Bir durum değerlendirmesi ve alternatif önerileri (2022) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2019 |
Pakize Banu Küçük Gülhan |
Dansın caz müziği algısı üzerindeki etkisi. Tarihsel perspektifte yaşanan dönüşümler, evreler ve temel referanslar arasında Castle çiftinin öznel konumu (2019) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2017 |
Seher Gül |
Caz doğaçlamalarında referans kullanımı; sololama kurgusunda başka yapıtlardan alıntılar, parafrazlar ve müzikal gramer içi göndermeler (2017) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2020 |
Sinan Altıparmak |
Caz kompozı̇syonu öğrencı̇lerı̇ ı̇çı̇n tarı̇hsel arka plan ışığında müzı̇kal fı̇kı̇rlerı̇n farklı stratejı̇lere ve parametrelere göre akış dı̇yagramları yoluyla bı̇çı̇mlendı̇rı̇lmesı̇ne yönelı̇k bı̇r yöntem önerı̇sı̇ (2020) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2018 |
Şebnem Akten |
Eşit aralıklı tampere düzen dışındaki ses sistemleri için doku modelleri yeni bir repertuar ve estetik önerisi (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2023 |
Şükriye Arslan |
Vokal caz müziğinde dilsel öğeler üzerinden müzikaliteye hizmet edecek bir metot önerisi (2023) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2021 |
Turan Manafzade |
Dijital dönüşümün sanat ve sanatçı faaliyetlerine etkisi: COVID-19 üzerine bir araştırma (2021) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Perihan Tuğçe Aslan |
Türkçe |
|
2018 |
Yalçın Hasançebi |
Miles Davis'in elektrikli enstrümanlara odaklandığı projelerinin caz-rock türü üzerindeki etkileri ve 1968 yılı itibarıyla Davis'in topluluklarında yer alan müzisyenlerin, sonrasında, liderlik ettikleri oluşumlara taşıdıkları, türe yön veren, kurucu öğeler (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |