|
1982 |
Abbas Erdal Göksoy |
Amerikan Toplumunda Caz (1982) |
İstanbul Üniversitesi |
Prof. Dr. Serdar Tonguç |
Türkçe |
|
1996 |
Alev Bozbey |
Müzik yayınlarının değerlendirilmesi açısından 1995 yılı eylül-ekim-kasım ayları içerisinde Türkiye'deki televizyon kanallarına genel bakış (1996) |
İstanbul Teknik Üniversitesi |
Yrd. Doç. Dr. Erol Nurlu |
Türkçe |
|
2023 |
Alev Görbil |
Caz festival afişlerinde deneysel tipografi kullanımı (2023) |
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi |
Doç. Dr. Pelin Öztürk Göçmen |
Türkçe |
|
2020 |
Alev Taş |
2000-2019 yılları arasında düzenlenen uluslararası İstanbul Caz Festivali afişlerinin grafik tasarım ilkeleri bakımından değerlendirilmesi (2020) |
İstanbul Arel Üniversitesi |
Prof. Dr. Selahattin Ganiz |
Türkçe |
|
2008 |
Ali Akaçça |
Türk müziğinde çok seslilik üzerine teorik yaklaşımlar (2008) |
Haliç Üniversitesi |
Dr. Nail Yavuzoğlu |
Türkçe |
|
2021 |
Ali Can Arda |
Caz performanslarında akış teorisi ile farklı bir grup dinamiği ve performans tercihleri geliştirmek için kullanılabilecek analitik araçlar (2021) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2019 |
Ali Erol |
Mesleki müzik eğitimi veren kurumlarda saksafon eğitimine yönelik öğretim elemanı ve öğrenci görüşleri (Ankara ili örneği) (2019) |
Gazi Üniversitesi |
Prof. Erdal Tuğcular |
Türkçe |
|
2019 |
Ali Han |
Türk halk müziği ezgilerinin caz armonisi ve stilleri bağlamında klasik gitarda kullanılabilmesine yönelik bir model önerisi (2019) |
Erciyes Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Ali Özdek |
Türkçe |
|
2017 |
Ali Özen |
Elektro gitar eğitiminde caz, fusion ve rock türleri arasındaki kesişmeler (2017) |
Yaşar Üniversitesi |
Doç. Dr. Mehmet Can Özer |
Türkçe |
|
2013 |
Altan İlkuçan |
Cultural production and urban locality in the fields of jazz and fashion design: The case of Kuledibi, İstanbul (2013) |
Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Doç. Dr. Helga Rittersberger Tılıç |
İngilizce |
|
2007 |
Arzum Yanıkoğlu |
Caz müziğinin bugünkü sorunları: Caz müziğinin üretilme koşullarının güncel görünümü (2007) |
Başkent Üniversitesi |
Dr. Lütfü Erol |
Türkçe |
|
2023 |
Asya Naz Irmak |
Türkiye'de müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki piyano derslerinde caz müziği eğitiminin kullanılabilirliği (2023) |
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi |
Prof. Dr. Feyza Sönmezöz |
Türkçe |
|
2014 |
Atakan Konakçı |
The methodologies to create succesful jazz music festivals in Turkey (2014) |
Yeditepe Üniversitesi |
Doç. İslam Manafoff |
İngilizce |
|
2024 |
Ateş Şentürk |
'Great' quintets of Miles Davis (2024) |
Yaşar Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Timuçin Şahin |
İngilizce |
|
2017 |
Ayberk Garagon |
Jazz vibraphone in turkey: A pedagogical approach (2017) |
İstanbul Teknik Üniversitesi |
Doç. Dr. Jerfi Aji |
İngilizce |
|
1992 |
Ayşe Ruhan Alpaydın |
Connectionist approach to improvisation using fingering pattern association (1992) |
Boğaziçi Üniversitesi |
Yrd. Doç. Dr. Levent Akın |
İngilizce |
|
2023 |
Aytaç Aydoğdu |
Lee Morgan'ın 'The Sidewinder' albümü üzerinden hard bop dönemine bir bakış (2023) |
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi |
Doç. Bahadır Çokamay |
Türkçe |
|
2013 |
Barbaros Derviş Okay |
Caz piyano müziğinin piyano eğitiminde kullanılabilirliği (2013) |
Marmara Üniversitesi |
Doç. Dr. Sena Gürşen Otacıoğlu |
Türkçe |
|
2022 |
Başak Yavuz |
Yirminci yüzyıl müzik teorisinin John Coltrane'in yorumculuğuna ve besteciliğine etkisi (2022) |
Yıldız Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. Koray Sazlı |
Türkçe |
|
2022 |
Baturay Yarkın |
1970-1980 yılları arasında yayımlanan ve Türk müziği ögeleri içeren caz albümlerindeki müzikal ve yapısal unsurlar bağlamında model bir beste çalışması (2022) |
İstanbul Üniversitesi |
Prof. Dr. Hatice Gülden Teztel |
Türkçe |
|
2008 |
Begüm Gücük |
SOFIYA DZHAZ FESTIVAL - Efekti ot institutsionalnite dogovorenosti vŭrkhu razvlekatelnata industriya (2008) |
St. Clement of Ohrid University of Sofia (Sofia University) |
Doç. Dr. Mitko Dinev |
İngilizce |
|
2019 |
Berk Kurdoğlu |
Bir Tutti'ye motif-yapı temelli analitik bakış: Gershwin, Fa Majör Piyano Konçertosu, I (2019) |
Hacettepe Üniversitesi |
Prof. Dr. Türev Berki |
Türkçe |
|
2018 |
Berkay Toprak |
George Gershwin'in Rhapsody ın Blue adlı eserinin bestecilik teknikleri açısından incelemesi (2018) |
Hacettepe Üniversitesi |
Doç. Onur Özmen |
Türkçe |
|
2024 |
Berke Özgümüş |
Müzik teknolojilerinin caz davul tınısı üzerindeki etkisinin tarihsel gelişimi (2024) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Doç. Dr. Cemal Barkın Engin |
Türkçe |
|
2013 |
Berna Küçük |
Görsel iletişim tasarımı açısından sanatsal ve kültürel afişlerin çözümlenmesi: Uluslararası İstanbul Caz Festivali afişleri (2013) |
İstanbul Kültür Üniversitesi |
Prof. Dr. Rengin Küçükerdoğan |
Türkçe |
|
2020 |
Bilal Uğur Dayanıçlıer |
Okul şarkılarının caz armonisi ile eşliklendirilmesi (2020) |
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Ali Delikara |
Türkçe |
|
2019 |
Bilge Günaydın |
Caz orkestraları için yazılan müziklerde dönüşen doku, yapı ve tını ideali: Tarihsel süreç içinde şekillenen kompozisyon anlayışı (2019) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2022 |
Birsen Durmaz |
Bir tür olarak kara film ve caz müzik: 1950-1959 yılları arası Hollywood kara filmlerinde caz müziğinin kullanımı (2022) |
Anadolu Üniversitesi |
Doç. Dr. Sırrı Serhat Serter |
Türkçe |
|
2021 |
Buğra Paracık |
Solo caz gitardaki akor melodi yaklaşımının fusıon ve sonrası rock stilinde elektrik gitar icraları üzerine yansımaları (2021) |
Yıldız Teknik Üniversitesi |
Doç. Dr. Emine Ceylan Ünal Akbulut |
Türkçe |
|
2024 |
Cenk Bonfil |
Gunther Schuller's third stream: Story of an invented music style (2024) |
İstanbul Teknik Üniversitesi |
Doç. Dr. Eray Altınbüken |
İngilizce |
|
2016 |
Ceren Temel |
Caz eserlerine müzik eğitimi anabilim dalı öğretim programında yer verilmesi ihtiyacına yönelik bir çalışma (2016) |
Gazi Üniversitesi |
Prof. Dr. Selmin Tufan |
Türkçe |
|
2008 |
Ceyhun Güneş |
Latin, klasik ve caz müzik konserleri organizasyonu hizmetleri pazarlaması üzerine Ankara ölçeğinde bir araştırma (2008) |
Gazi Üniversitesi |
Prof. Dr. Recai Çınar |
Türkçe |
|
2001 |
Çetin Akıncı |
İlköğretim okullarının 2. kademesinde müzik eğitiminde kullanılan şarkıların caz müziği armonisi ve ritmik yapıları kullanılarak piyano için eşliklenmesinde izlenilecek yöntem ve teknikler (2001) |
Gazi Üniversitesi |
Doç. Dr. Ali Sevgi |
Türkçe |
|
2022 |
Çiğdem Aksüt |
Ahmet Ertegün's art management of perspective: Atlantic Records (2022) |
Yeditepe Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Şevket Cem Onat |
İngilizce |
|
2015 |
Damla Tanınmış |
A portrayal of the south in F. Scott Fitzgerald's short stories: From nostalgic idealism to critical skepticism (2015) |
Dokuz Eylül Üniversitesi |
Yrd. Doç. Dr. Esra Çoker |
İngilizce |
|
2019 |
Deniz İlbi |
Türkiye'de enstrüman çalan kadın caz müzisyenlerinin toplumsal cinsiyet bağlamında incelenmesi (2019) |
İstanbul Üniversitesi |
Doç. Dr. Esra Karaol |
Türkçe |
|
2001 |
Devrim Babacan |
Caz müziği ve piyano eğitimi üzerine bir çalışma (2001) |
Selçuk Üniversitesi |
Doç. Dr. Zehra Seçkin Gökbudak |
Türkçe |
|
2009 |
Devrim Babacan |
Müzik eğitimi anabilim dallarında piyanoda eşlik dersi sürecinde caz armonisinin kullanılabilirliğinin değerlendirilmesi (2009) |
Selçuk Üniversitesi |
Prof. Zehra Seçkin Gökbudak |
Türkçe |
|
2012 |
Dilara Teke |
Arena tip salonlarda mimari tasarım öğelerinin bilgisayar simülasyon çalışması ile akustik açıdan irdelenmesi (2012) |
İstanbul Teknik Üniversitesi |
Prof. Sevtap Yılmaz |
Türkçe |
|
2020 |
Dilek Yılmaz |
Musica Totale kavramı ve türler arası geçirgenliğin Giorgio Gaslini yapıtındaki izdüşümleri (2020) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2023 |
Ece Göksu |
Piyanist olan caz vokalistleri: Caz vokal icrasında kendine eşlik edebilme olgusunun müzikal yapı ve yorum üzerindeki etkileri (2023) |
İstanbul Üniversitesi |
Prof. Evrim Demİrel |
Türkçe |
|
2019 |
Ekin Bilgin |
21. yüzyıl başında dönüşen caz pratikleri çerçevesinde kontrbas icrasında benimsenen yaklaşımlar: Topluluk içinde kontrbasa yüklenen işlevselliği eşlikçilik-solistlik dikotomisinde genişleten temel öğeler ve yeni icra dinamikleri (2019) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2008 |
Emel Taşkıran |
Elit dansçıların danstaki etik değerlere yönelik davranışları (2008) |
Gazi Üniversitesi |
Yrd. Doç. Dr. Fatih Yenel |
Türkçe |
|
2019 |
Emre Aydın |
Caz müzisyenlerinin gündelik yaşamı: Emek ve statü merkezli bir inceleme (2019) |
Bursa Uludağ Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Enes Battal Keskin |
Türkçe |
|
2019 |
Emre Kartari |
Transcribing Tony Williams: The Methodology and Its Use in Jazz Pedagogy (2019) |
Yaşar Üniversitesi |
Doç. Dr. Paolo Susanni |
İngilizce |
|
2005 |
Ercan Keseroğlu |
Caz müziğinin gelişim süreci ve etnik müziklerle etkileşimi (2005) |
İstanbul Üniversitesi |
Prof. Dr. Emel Çelebioğlu |
Türkçe |
|
2006 |
Erdal Oral |
Türk Sanat Müziği ve Jazz Müziği Arasında Bir Karşılaştırma (2006) |
Haliç Üniversitesi |
Prof. Dr. Mutlu Torun |
Türkçe |
|
2019 |
Eren Seçilmiş |
Nikolai Kapustin'in Op.40 Sekiz Konser Etüdü'nün teknik beceri, müzikal yenilikler ve caz unsurlarının kullanılışı açısından incelenmesi (2019) |
Mersin Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Deniz Doğan |
Türkçe |
|
2019 |
Esra Kayıkçı |
Scordatura kavramı üzerinden basçılık nosyonuna yeni bir yaklaşım önerisi: Standart düzeneğin ergonomik sınırlandırmalarına karşı farklı akort düzeneklerinin olanaklarının araştırılması (2019) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2008 |
Evrim Güvemli |
Aaron Copland Klarnet Konçertosu'nun teknik ve yapısal incelenmesi (2008) |
İstanbul Üniversitesi |
Öğr. Gör. Begüm Çelebioğlu |
Türkçe |
|
2022 |
Eylem Atalay |
'World jazz' imgesi çerçevesinde Türkiye'den yerel ürün olarak tanımlanası makamsal öğelerin caz üretimlerinde pazarlama ve promosyon yolunda araçsallaştırılması (2022) |
Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2017 |
Eylem Kaplan |
Caz doğaçlamasında melodi sazlarının zamansal ve dokusal kurgu ve davranış modellerinden hareketle vokal doğaçlama olanaklarının genişletilmesi. Geleneksel uygulamalar ve yeni yöntemler (2017) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2018 |
Eylül Biçer |
Çalgı grupları arasında projeksiyon: Kompozisyonal malzemenin geniş çalgı topluluklarından gitar trio'ya aktarımı (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2023 |
Eylül Biçer |
Caz gitarda armonizasyon: Solo ve duo icralarda armonik olanakları geliştirmeye yönelik bir metot çalışması (2023) |
İstanbul Üniversitesi |
Prof. Dr. Hatice Gülden Teztel |
Türkçe |
|
2021 |
Eyüp Mert Akyüz |
Roland Dyens'in Night and Day albümüyle gitar müziğine getirdiği yeni teknikler (2021) |
Anadolu Üniversitesi |
Doç. Emre Ünlenen |
Türkçe |
|
2016 |
Ezgi İnce |
Triumphant evocations: The visualization and textualization of post-Bop jazz in the 1950s (2016) |
Boğaziçi Üniversitesi |
Doç. Dr. Kim Luana Fortuny |
İngilizce |
|
2017 |
Fatma Özen |
İstanbul'da caz müziği arzı ve kültürel sermaye ilişkisi (2017) |
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi |
Doç. Dr. Derya Fırat Şannan |
Türkçe |
|
2023 |
Ferdal Cebe |
Kültür ve sanat afişlerinin görsel iletişim tasarımı açısından incelenmesi; İstanbul Kültür Sanat Vakfı afiş örnekleri (2023) |
Trakya Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan Çelik |
Türkçe |
|
2020 |
Firar Barış Dilber |
Mesleki müzik eğitiminde caz müziğinin flüt eğitiminde kullanılma durumu (2020) |
Bursa Uludağ Üniversitesi |
Doç. Dr. Gülnihal Gül |
Türkçe |
|
2019 |
Fulya Akça |
Caz Mekanlarının Tercih Edilme Nedenleri: Nardis Jazz Club, The Badau İstanbul, Bova Sahne (2019) |
İstanbul Teknik Üniversitesi |
Prof. Songül Karahasanoğlu |
Türkçe |
|
2023 |
Gizem Nur Dal Özdemir |
Ses maskesi kavramı ve deneysel müziğin performatif boyutundaki yeri (2023) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2018 |
Gökçe Evren |
Keman eğitiminde caz etüt ve eserlerinin kullanımına ilişkin öğretim elemanı görüşleri (2018) |
Gazi Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Selçuk Bilgin |
Türkçe |
|
2020 |
Göksal Öztürk |
Gelenek ve modernite dikotomisinde Türk popüler müzik yapıları ve melezlik (2020) |
Bursa Uludağ Üniversitesi |
Prof. Gökçe Altay Artar |
Türkçe |
|
2015 |
Gülcan Ertan Hacısüleymanoğlu |
Son Havadis (1953 - 1966) gazetesinde yer alan müzik yazıları bibliyografyası ve değerlendirmesi (2015) |
Gazi Üniversitesi |
Yrd. Doç. Dr. Recep Uslu |
Türkçe |
|
2023 |
Gülce Altunel |
'Ciddi boş zaman' kavramı ve Türkiye'de caz müzik üretim, yeniden üretim ve tüketim pratiklerindeki izdüşümleri (2023) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2021 |
Hakan Aksoy |
Nikolai Kapustin ve op. 40 8 konser etüdünün müzikal, teknik ve form bakımından incelenmesi (2021) |
Akdeniz Üniversitesi |
Doç. Dr. Sonat Coşkuner |
Türkçe |
|
2018 |
Hakan Kamalı |
Cazda statik form anlayışına karşı geliştirilen kompozisyon stratejileri: 20. yy'ın ikinci yarısında dönüşen müzik algısı ve açık yapıt kavramı çerçevesindeki yenilikçi üretimler (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2024 |
Hakan Kamalı |
Caz müziğinin doğaçlama pratiğinde poliritmik yapıların müzikal cümlelemeye etkileri: Caz gitar özelinde uygulamaya yönelik bir yaklaşım önerisi (2024) |
İstanbul Üniversitesi |
Prof. Dr. Zehra Müge Hendekli |
Türkçe |
|
2018 |
Hakan Kılıçoğlu |
Türkiye'de popüler müziğin tarihsel gelişiminde davul çalım yaklaşımları (2018) |
Yıldız Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. Turan Sağer |
Türkçe |
|
2016 |
Halis Gürkan Kırankaya |
Aaron Copland'ın klarnet konçertosu'nun yapısal ve yorumsal analizi (2016) |
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi |
Yrd. Doç. Ebru Mine Sonakın Çeliker |
Türkçe |
|
2019 |
Harun Beyde |
Analysing the poetry of Langston Hughes in the sense of Harlem Renaissance and jazz music (2019) |
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Memet Metin Barlık |
İngilizce |
|
2022 |
Hasan Can Ceylan |
Derin öğrenme ile müzik tür sınıflandırması (2022) |
Gazi Üniversitesi |
Prof. Dr. Fırat Hardalaç |
Türkçe |
|
2022 |
Hurşehit Anıl Gürpınar |
Ortaokul müzik dersi kitaplarındaki Türk Halk Müziği kaynaklı okul şarkılarının modern armoniye dayalı eşliklenmesine yönelik bir model önerisi (2022) |
İnönü Üniversitesi |
Doç. Dr. Onur Zahal, Doç. Dr. Ozan Ersoy |
Türkçe |
|
2018 |
İbrahim Şevket Güleç |
Dusan Bogdanovic'in 'Jazz Jonata' adlı eserinin analizi ve klasik gitar repertuarında caz etkileri (2018) |
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi |
Doç. Dr. Seydi Sinan Erşahin |
Türkçe |
|
2019 |
İlker Akış |
Caz müziğinde kontrbasın kullanımı ve gelişimi (2019) |
Dokuz Eylül Üniversitesi |
Prof. Ümit İşgörür |
Türkçe |
|
2014 |
İnci Ertenli |
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin ilköğretim müzik dersi öğretim programında yer alan müzik türlerini dinleme durumlarına ve programın müzik türü tercihleri üzerindeki etkisine ilişkin görüşleri (Çankaya ilçesi örneği) (2014) |
Gazi Üniversitesi |
Yrd. Doç. Dr. Selçuk Bilgin |
Türkçe |
|
2018 |
İsmet Aydın |
Türkiye'deki caz müziği pratiklerinde folklorik öğeler: Geleneksel Anadolu müzik kültürlerinden devşirilenlerden konvansiyonel stratejiler ekseninde icat edilenlere yerellikler ve temsiliyetler (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Doç. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2018 |
Kağan Yıldız |
Caz tarihinde önemli kontrbasçılar (2018) |
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi |
Doç. Ahmet Altınel |
Türkçe |
|
2024 |
Kağan Yıldız |
20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren caz ve Türk müziği arasındaki etkileşimlerin doğaçlama ve stil üzerine yansımaları (2024) |
İstanbul Üniversitesi |
Prof. Dr. Zehra Müge Hendekli |
Türkçe |
|
2024 |
Kemal Cansun Küçüktürk |
Caz müziğinde müzisyen kimliğinin inşasında rol modellerin etkileri (2024) |
Yıldız Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. Ayrin Ersöz |
Türkçe |
|
2022 |
Korhan Ogan |
Elvin Jones' innovative approach to jazz drumming (2022) |
Yaşar Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Aslı Giray Akyunak |
İngilizce |
|
2006 |
Levent Donat Berköz |
Piyano ve Caz (2006) |
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi |
Prof. Dr. Hülya Tarcan |
Türkçe |
|
2019 |
Levent Erim |
Bill Evans Trio'da (1959-61) görev dağılımı, etkileşim ve eşlik anlayışı (2019) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2022 |
Leyla Rüveyda Şenyüz |
Müzisyenlerin otomatikleşmiş taksim ile yaratıcı taksim yapmaları esnasındaki beyin bölgesel kan akımı değişikliklerinin araştırılması (2022) |
İstanbul Medipol Üniversitesi |
Prof. Dr. Lütfü Hanoğlu, Prof. Dr. Hanefi Özbek |
Türkçe |
|
2020 |
Mehmet İzzettin Karcıoğlu |
Eğitim fakültelerinin müzik bölümü öğrencilerinin caz müziği ve türlerine ilişkin görüşleri (2020) |
Gazi Üniversitesi |
Doç. Dr. Günay Akgün |
Türkçe |
|
2024 |
Melda Bulut |
Caz vokalistin doğaçlama araçları üzerine bir inceleme (2024) |
Başkent Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Kaan Yüksel |
Türkçe |
|
2019 |
Melek Müge Onan |
Corporate support to the arts and culture: Jazz festivals in Turkey (2019) |
İstanbul Bilgi Üniversitesi |
Doç. Dr. Hatice Gökçe Okandan |
İngilizce |
|
2023 |
Meral Asker |
Le nouveau capitalisme etLes Coursiers des plateformes numériques à Istanbul (2023) |
Galatasaray Üniversitesi |
Doç. Dr. Kamil Cem Özatalay |
İngilizce |
|
2020 |
Meriç Çalışan |
Turkish Makam Influences in Jazz Improvisation (2020) |
Hogeschool der Kunsten Den Haag |
|
İngilizce |
|
2020 |
Metin Süner |
Caz kompozisyonu ve doğaçlamasına matematiksel bir yaklaşım: Müzikal materyal üretme stratejisi olarak ezgisel ve ritmik öğelerin formülize edilmesi (2020) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2024 |
Minen Çalış |
Mekân, marka, statü: Türkiye'de caz (2024) |
İstanbul Teknik Üniversitesi |
Doç. Dr. Zeynep Gonca İncedere |
Türkçe |
|
2013 |
Murat Küçükarslan |
Cazda Akor Yürüyüşleri Tarihi (2013) |
Hacettepe Üniversitesi |
Dr. Ahu Köksal |
Türkçe |
|
2018 |
Mustafa Alp |
Caz müziğinin temel bileşenlerinin yaygın ve örgün eğitim kurumlarında uygulanmasına yönelik stratejik yaklaşımlar: Etkinlik örnekleri üzerinden bir analiz ve değerlendirme denemesi (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2017 |
Mustafa Soygüden |
Saksafon ve icrasının incelenmesi (2017) |
Cumhuriyet Üniversitesi |
Doç. Dr. Lale Hüseyinova |
Türkçe |
|
2024 |
Müge Sude Turgut |
Flüt literatüründe yer alan deşifre kitaplarının içeriksel olarak incelenmesi (2024) |
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi |
Doç. Dr. Gülce Coşkun Şentürk |
Türkçe |
|
2018 |
Nedim Ulusoy |
Caz doğaçlamalarında, dikey - yatay materyaller arasındaki ilişkilere örnek olarak akorlar arası geçişlerde kullanılan parti hareketleri: 1990 sonrası kuşaklara mensup tenor saksofoncuların parti hareketleri kullanımları örneğinde karşılaştırmalı bir inceleme ve analitik çerçevede bir formülasyon denemesi (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2018 |
Nejdi Şimşek |
Halk Türkülerinin caz orkestrası için modern armoni anlayışı içinde düzenlenmesine dair bir deneme (2018) |
İnönü Üniversitesi |
Prof. Dr. Server Acim |
Türkçe |
|
2017 |
Oğan Şadan |
Senkopasyonun rolü, dönüşümleri ve varyantları: Senkopasyon algısının pedagojisi ve başta caz alanı olmak üzere çeşitli uygulamalarda senkop kullanımı (2017) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2017 |
Onur Ali Yüce |
Postmodernizm ve postbop koşutluğu üzerine (2017) |
Hacettepe Üniversitesi |
Prof. Dr. Ayten Kaplan |
Türkçe |
|
2015 |
Osman Yaman |
Piyano ile eşlikleme becerisinin caz müziği armonisi ile birlikte geliştirilmesi üzerine aşamalı bir çalışma modeli önerisi (2015) |
Necmettin Erbakan Üniversitesi |
Doç. Dr. Sema Sevinç |
Türkçe |
|
2021 |
Ozan Ceylan |
Pedagojik açıdan caz vibrafon eğitimi ve yüksek lisans müfredat önerisi (2021) |
Çukurova Üniversitesi |
Doç. Raup Musaev |
Türkçe |
|
2022 |
Ozancan Salurvan |
Temel caz akorları ve modern blok armonizasyon sistem analizi (2022) |
Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi |
Doç. Dr. İlker Deniz Başuğur |
Türkçe |
|
2022 |
Özge Saydam |
Caz müziğinin hedonist izdüşümleri: Türkiye sahnesinde cazın hazcı yaklaşımlar eksenindeki alımlanma ve tanımlanma pratikleri. Bir durum değerlendirmesi ve alternatif önerileri (2022) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2020 |
Özgür Badoğlu |
Bill Evans doğaçlamalarında melodik ve armonik yapı (2020) |
Ordu Üniversitesi |
Doç. Dr. Sercan Özkeleş |
Türkçe |
|
2019 |
Özgür Dede |
Elektrik basın tarihsel gelişimi ve Türkiye'nin 1970 - 1990 dönemi popüler müziğinde stüdyolardaki görevi (2019) |
Yıldız Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. Turan Sağer |
Türkçe |
|
2023 |
Özkan Doğan |
Müzik alanının oluşumu, değişimi ve Türkiye'deki gelişimi bağlamında avangarttan kitlesele müzikte eleştiri (2023) |
Kütahya Dumlupınar Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Orçun Girgin |
Türkçe |
|
2019 |
Pakize Banu Küçük Gülhan |
Dansın caz müziği algısı üzerindeki etkisi. Tarihsel perspektifte yaşanan dönüşümler, evreler ve temel referanslar arasında Castle çiftinin öznel konumu (2019) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2014 |
Pelin Gürder |
George Gershwin'in müzik dili ve eserlerini etkileyen unsurlar (2014) |
Dokuz Eylül Üniversitesi |
Yrd. Doç. Demet Eytemiz |
Türkçe |
|
2017 |
Refika Zuhal Gılıç |
The depiction of Jazz Age with the film adaptation of the great Gatsby: A descriptive study on 1920s cultural reflections in Turkish subtitles of the film under skopos theory (2017) |
Gazi Üniversitesi |
Doç. Dr. Aslı Özlem Tarakcıoğlu |
İngilizce |
|
2019 |
Renan Güçyener |
Beat kuşağı ve müzik etkileşimi (2019) |
Başkent Üniversitesi |
Prof. Melik Ertuğrul Bayraktarkatal |
Türkçe |
|
2018 |
Seda Balcı |
Bill Evans 'The complete village vanguard recordings, 1961' kayıtları: Karşılıklı etkileşim (Interplay) ögelerinin incelenmesi̇ (2018) |
Yaşar Üniversitesi |
Doç. Zehra Sak Brody |
Türkçe |
|
2017 |
Seher Gül |
Caz doğaçlamalarında referans kullanımı; sololama kurgusunda başka yapıtlardan alıntılar, parafrazlar ve müzikal gramer içi göndermeler (2017) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2012 |
Sela Can Dökmeci |
Solo kontrabasın gelişim süreci (2012) |
Trakya Üniversitesi |
Doç. Aminbay Sapayev |
Türkçe |
|
2015 |
Selen Beytekin |
Cazın Piyano Üzerinden Matematiksel Analiz İle Fraktal Geometri İle İlişkisinin Analizi (2015) |
İstanbul Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. Sinan Mert Şener |
Türkçe |
|
2023 |
Selim Tan |
Müziksel meşruiyet ve değer: Ankara caz atmosferi (2023) |
Dokuz Eylül Üniversitesi |
Doç. Dr. Aykut Barış Çerezcioğlu |
Türkçe |
|
2024 |
Semih Tunahan |
Paul Chambers'ın kullandığı bas yürüyüşlerindeki armonik yapı (2024) |
Ordu Üniversitesi |
Doç. Dr. Sercan Özkeleş |
Türkçe |
|
2019 |
Serkan Karaaslan |
Müzik eğitimi anabilim dalı son sınıf öğrencilerinin ses dizilerini tanımadaki başarıları (2019) |
Gazi Üniversitesi |
Prof. Ülkü Özgür |
Türkçe |
|
2019 |
Serkan Yıldız |
Echoes of the harlem renaissance: Urban landscape and jazz music in Toni Morrison's Jazz, Walter Dean Myers's Harlem Summer and Persia Walker's Black orchid blues (2019) |
Hacettepe Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Cem Kılıçarslan |
İngilizce |
|
2014 |
Sevda Sıla Kartal |
Sinemada Caz (2014) |
Beykent Üniversitesi |
Yrd. Doç. Dr. Cengiz Asiltürk |
Türkçe |
|
2020 |
Sinan Altıparmak |
Caz kompozı̇syonu öğrencı̇lerı̇ ı̇çı̇n tarı̇hsel arka plan ışığında müzı̇kal fı̇kı̇rlerı̇n farklı stratejı̇lere ve parametrelere göre akış dı̇yagramları yoluyla bı̇çı̇mlendı̇rı̇lmesı̇ne yönelı̇k bı̇r yöntem önerı̇sı̇ (2020) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2022 |
Soykan Akkaya |
Caz müzisyenleri ve canlı müzik mekânları arasındaki sosyo-ekonomik ilişkinin değer teorileri bağlamında incelenmesi (2022) |
Dokuz Eylül Üniversitesi |
Prof. Dr. İbrahim Yavuz Yükselsin |
Türkçe |
|
2024 |
Sümeyye Karaca Çetiner |
İstanbul Kültür ve Sanat Vakfı'nın kültür sanat faaliyetleri (1971-2021) (2024) |
Marmara Üniversitesi |
Prof. Dr. Arzu Meryem Demirkıran |
Türkçe |
|
2018 |
Şebnem Akten |
Eşit aralıklı tampere düzen dışındaki ses sistemleri için doku modelleri yeni bir repertuar ve estetik önerisi (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2005 |
Şehrinaz Önder |
Klarinetin tarihsel gelişimi, repertuvarı ve orkestradaki önemi (2005) |
Afyon Kocatepe Üniversitesi |
Prof. Dr. Önder Kütahyalı |
Türkçe |
|
2006 |
Şenay Lambaoğlu |
Küresel müzik endüstrisinin "yerel müzikleri" caz müziği ile ilişkilendirme süreçleri (2006) |
Yıldız Teknik Üniversitesi |
Öğr. Gör. Zehra Erkün |
Türkçe |
|
2023 |
Şükriye Arslan |
Vokal caz müziğinde dilsel öğeler üzerinden müzikaliteye hizmet edecek bir metot önerisi (2023) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2024 |
Tamer Temel |
Charlie Parker'ın kompozı̇syon ve doğaçlama yaklaşımı (2024) |
Yıldız Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. Koray Sazlı |
Türkçe |
|
2019 |
Timuçin Şahin |
John Cage, John Coltrane, Morton Feldman and the liberation of sound: A study of new structural potentialities for musical composition (2019) |
New York University |
Yok |
İngilizce |
|
2001 |
Tolga Salman |
Kurumsal-uygulamalı caz eğitimi programları paralelinde doğaçlama ve yaratıcı eşlikleme bilgisini hedef alan yöntemlerin incelenmesi (2001) |
Gazi Üniversitesi |
Doç. Dr. Ali Sevgi |
Türkçe |
|
2019 |
Tuğba Akkaya Semiz |
Başlangıç flüt eğitiminde caz standartı eserlerinin kullanımı geleneksel etüt ve eserlerle öğretim yeterliliğinin karşılaştırılması (2019) |
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi |
Doç. Dr. Serdar Çelik |
Türkçe |
|
2021 |
Turan Manafzade |
Dijital dönüşümün sanat ve sanatçı faaliyetlerine etkisi: COVID-19 üzerine bir araştırma (2021) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Dr. Öğr. Üyesi Perihan Tuğçe Aslan |
Türkçe |
|
2022 |
Ufukhan Paşaoğlu |
Yeniden armonilemede kullanılan teknikler (2022) |
Ordu Üniversitesi |
Doç. Dr. Sercan Özkeleş |
Türkçe |
|
2012 |
Uğur Daştan |
Amerika Birleşik Devletleri ile ilgili toplumsal olayların ortaya çıkardığı caz müziği stilleri üzerine bir inceleme (2012) |
Atatürk Üniversitesi |
Yrd. Doç. Dr. Özgür Sadık Karataş |
Türkçe |
|
2022 |
Umut Tosunlar |
Restoranlarda gürültü etkisi altında konuşma anlaşılırlığının incelenmesi (2022) |
Dokuz Eylül Üniversitesi |
Prof. Dr. Feridun Öziş |
Türkçe |
|
2018 |
Yalçın Hasançebi |
Miles Davis'in elektrikli enstrümanlara odaklandığı projelerinin caz-rock türü üzerindeki etkileri ve 1968 yılı itibarıyla Davis'in topluluklarında yer alan müzisyenlerin, sonrasında, liderlik ettikleri oluşumlara taşıdıkları, türe yön veren, kurucu öğeler (2018) |
Bahçeşehir Üniversitesi |
Prof. Dr. Hakkı Alper Maral |
Türkçe |
|
2016 |
Yaprak Melike Uyar |
Jazz in Turkey: Cultural connotations and the processes of localization (2016) |
İstanbul Teknik Üniversitesi |
Prof. Songül Karahasanoğlu |
İngilizce |
|
2022 |
Yasin Yavuzcan |
Buddy Defranco'nun 'The Bright One' adlı eserinin yapısal analizi (2022) |
Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi |
Doç. Dr. İlker Deniz Başuğur |
Türkçe |
|
2019 |
Yunus Muti |
Miles Davis: Kind of Blue albümü ve önemi (2019) |
Yaşar Üniversitesi |
Doç. Zehra Sak Brody |
Türkçe |
|
2023 |
Zeynep Demir |
Yerel kimliğin müziksel temsili Türk caz musikisi örneği (2023) |
Dokuz Eylül Üniversitesi |
Prof. Dr. Aykut Barış Çerezcioğlu |
Türkçe |